åååålaand <33'

hejsan alla bloggläsare,  har inte kunnat bloggat på ett tag nu och the reason was att jag va i åland xD
va i åland från tisdag till torsdag.
började med att vi blev tvungna att vakna 6. Bussen skulle åka 7.30 typ.
satt med aida i bussen. bussresan va typ 2h 30 min. under den tiden satt vi och snacka, tog bilder och jag sov.
sen kom vi ett båten, som hette Eckerölinjen. d var en stor båt som hade taxfree och sånt.
när vi kom på båten gick vi runt ett tag och sen i taxfreen. sen åt vi i en resturang med (skit) dålig service. >:(
iaf d tog typ en timme för maten att bli klar. sen va vi typ framme, så vi tog våra väskor (som under båtresan varit inlåsta i en hytt) och gick ut. nu skulle vi gå i ca 20 min till stället där vi bodde och d va skiiiiittuuungt!
iaf, sen när vi kom fick vi veta våra stugor, vilka vi skulle bo med. jag fick pelin, richa, sulle, julia och aida.
stuga nummer 21. precis framför fotbollsplanen. :)
men vi gick lite fel, vi gick in i någon annans stuga och satte oss ner och började diskutera. haha, sen kom dom och ba, "hallå, vad gör ni här?" vi ba oj :D hahaha
när vi kom till RÄTT stuga så packade vi ut och så. sen så gick vi runt och sånt. sen hade vi en aktivitet, skattjakt med ms.Hydén. d gick ganska bra. efter ett tag (på kvällen) hade vi vattenkrig med lärarna (ms.hydén, ms.Röhr och mr.Åberg). hihi. mr.Åberg blev offret. :P heeeeelt blöt blev han', men han ska inte skylla, vi blev ju oxå d. xD
iaf sen lagade vi pizza. och sent på kvällen kollade vi på film (just my luck) och åt popcorn, chips och sånt och spelade kort. sen sov vi.
nästa dag började med att richa och sulle kastade vatten på mej för aqtt skulle vakna, vilket dom lyckades med. hah. sen åt vi frukost och hade sen aktivitet. build a sand castle med mr.orchard.
sen vare paddling med mr.lindberg. jag paddlade med richa. iaf, sen hade vi fotboll med ms.röhr. vår stuga (lag) vann båda matcherna. :) vi utklassade dom xD
sen åt vi lunch, (rå) köttfärssås med (torr) spagetti. inte så gott. efter maten hade vi brännboll, vilket inte gick så bra. iaf, sen hade vi tipspromenad med mr.Åberg. han va fortfarande sur efter igår. haha, men sen blev han glad. 
vår grupp fick 16 av 20 på tipspromenaden. 
sen efter vare fritt. vi gick runt och sånt, vi gick till en stuga där några killar bodde för vi hade inget att göra. då såg vi plötsligt att dom gick in i vår stuga. så vi alla fick damp och vörjade knacka och skrika. sen éfter ett tag märkte vi att d var fel stuga (igen) hahahah, och dom där killarna trodde vi va galna, dom visste ju inte vad vi gjorde. sen gick vi till BBQ, grillningen och åt hambrugare. efter fick alla som ville köra brännboll. d va kill och tjej lag. (lärarna va med). det slutade med att en tjej fick en spricka i benet och fick gå till sjukhuset. på kvällen va alla trötta och vi gick och la oss. 
på morgonen fixade vi huset, städade och packade för vi skulle dra snart. så satt vi där i ca 2 timmar på fotbollsplanen och väntade på (och fördriva tiden), för båten skulle inte dra föränn kl12 typ. men vi satt där och snacka och körde fotboll. sen efter ett tag börjasde vi gå mot båten. vi behövde inte bära våra väskor på hemvägen, dom tog dom med bil. på vägen när vi gick tappade jag min mobil och jag märkte inte ens de. sen så frågade ms.Röhr om d va min, och jag sa nej. sen märkte jag att d va min så fick jag panik. hihi, sånt e livet. men jag fick tebax den iaf. båtresan gick fort. och på bussresan sov jag. sen va vi framme och åland va sluut. :(
guuuuuud va jag saknare. d kommer verkligen va minnen som är oförglömliga.

image22image24image27 image29image30image38image31image28image32image34image35image33

FLERA BILDER FINNS här

Kommentarer
Postat av: ggabi

måste bara få påpcka en sak! GICK hon som fick en spricka i benet till sjukhuset? xD
haha, du e rolig du meg.. x)

2008-05-30 @ 22:15:03
URL: http://ggabi.blogg.se
Postat av: megha

hahah, gabi! du fattar va jag menar, elrhur?
*hon ÅKTE till sjukhuset* xD

2008-05-31 @ 15:01:21
URL: http://bblueberry.blogg.se
Postat av: gini

åh, mia, du är så söt så att alla killar får hål i tänderna!
puss

2008-05-31 @ 16:47:17
Postat av: megha

aaaw.. hahhahaha
så äre tyvärr med dej oxå!

2008-05-31 @ 17:46:16
Postat av: elsa

hahaha åland va verkligen härliga tider ,nånting som ingen kmr glömma :)
kramar o pussar

2008-06-03 @ 17:34:04
URL: http://elsii.blogg.se
Postat av: megha

aa, d vare.
saknare fett mycket

2008-06-03 @ 18:28:37
Postat av: richa

i wanna go back ... aja vi har minne kvar iaf. som ... att jag dela rum me dig o allt vi prata om. spec vatten kriget somvi började med. hur länge hade vi vattenkrig entligen ?...2 timmar eller ... aja jag hoppas ba vi var där längre :D

2008-06-13 @ 16:05:21
Postat av: megha

hahaha, aa, oförglömliga minnen.

vattenkriget ägde allt och alla!

2008-06-13 @ 17:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0