pingstcupen- eskilstuna

hejsan allihoppa
jag har inte kunnat blogga på ett tag nu och orsaken var att jag har vart i eskilstuna hela helgen.
fredag- d började direkt efter skolan på fredan då  min famlij tog bilen dit. resan tog ungefär 1h 30 min, fast jag sov nästan hela resan. aja. när vi var framme bodde vi på de finaste hotellet i hela eskilstuna, mitt inne i stan.
dom hade en stor pool och jacuzi med palmer och sånt. otroligt fint faktist! vi badade och gymade ett tag. aså hotellet var så coolt, allt var typ gratis. man fick plocka hur mycket dipp med grönsaker och sånt som man ville. med dricka och allt. sen vid receptionen kunde man ta glass med olika topping. och internet var gratis, (normalt brukar d kosta) fettnajs. :D
på kvällen gick vi ut för att äta. vi åt kinesiskt/ thailänskt/ mongoliskt. d va riktigt gott aså.

lördag- vi vakna ganska tidigt och åt frukost. vi skulle möta upp laget kl8  vid fotbollsplanen ekängen.
vi mötte Skiljebo i första matchen där d blev 1-0 till dom. :/
mellan nästa match satt vi och sola ett tag och chilla. fettkuul.
nästa match var mot hammarby, hihi, som var ganska duktiga. vi loza med 6-0
sen åkte vi till hotellet och åt lunch. där chilla vi oxå. vi bubbla bubbelbad ett tag och gick sen ner till stranden. alla blev iputtade av varandra, d va fettskönt.. hah. iaf sen dushade vi och fixade. på kvällen åt vi lyxmiddag, som innehöll fläskfilé med potatis gratäng. xD lite senare gick vi för att spela minigolf. i min grupp vann jag såklart. :)
sen gick vi tebax och åt chips, popcorn, ostbågar, godis och sånt xD smaskigt.. sen sov vi

söndag- först hade vi våran sista gruppspels match mot enhörna där vi vann med 2-1
vi gick sedan vidare till kvartsfinal i b-slutspel. där vi mötte kallhäll, vinst med 3-0. sen vare paus nåra timmar.
vi fick kykling och potatissallad + bröd och sånt till lunch. choklad och frukt till efterrätt. sen hade vi match (semifinal) mot triangeln typ. dom var faktist duktiga. med vi gjorde mål i sista minuten. så 1-0 till oss.
vi var nu vidare i final (riktigt utslitna) mot enhörna. (samma som vi mötte på morgonen) det blev 0-0 i slutsekund.
sen vare 5x2 i extratid. även där 0-0. vi fick då straffar. där d blev 3-2 till dom >:(
aja, silver är ju inte så dåligt. fast medljerna var inte fina. aja, sen åkte vi hem och jag sov hela resan typ. vi kom hem kl9 typ. och då gick jag och la mej. fetttrött jag var aså.

UNDERBAR HELG, FAST LITE JOBBIG.. <33
                                                                                                                                        och så hade vi idrottsdag idag. :/


ciaao sålänge


 hotellrummet                                  hotellet från utsidan           stranden (inte så mycket folk när vi vadär)



Kommentarer
Postat av: gin

oh, nice!

2008-05-12 @ 17:12:06
Postat av: megha

jupp, skitnajs xD

2008-05-13 @ 16:45:37
URL: http://bblueberry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0